CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 18, 2009

bunga-bunga ku itu...

today is sunday..masa untuk melepak dan bersantai bersama keluarga.
dan yang pentingnya menjalankan kerja2 rumah atau senang cakap kemas rumahla..
tapi i lebih fokus kepada bunga2 ku yang telah lama terbiar dan tidak terjaga. bila time tengah rajin bunga2 itu akan kelihatan subur dan sihat, mana taknya asal hari cuti je semua pokok2 akan dibelek dan di belai bagai anak kecil..bubuh baja la, gembur tanahla, buang daun2 matila, sembur racun seranggala..dan segala bentuk penjagaanla hanya untuk memastikan yang ia berkembang dan sihat..


tapi sejak2 anak dara ku dah pandai berjalan dan semakin lasak..pokok2 di halamaan banyak terbiar dan separuhnya ada yang nyawa2 ikan dan ade jugak dah kiookkk...bukan ape masa banyak tertumpu kat minah sorang ni kalau kita sibuk kat luar dia lagi sibuk..sibuk buat kacau so banyak kerja2 tertangguh dan kalau nak buat pun tunggu dia tidur dulu baru boleh buat segala kerja..

dan kebetulan khaleesya tidur barula boleh buat kerja2 gardening dengan amannya..habis semua pokok2 yang dah mati ku tebas dan ku zaaassss kan..dan pokok2 yang dah agak besar ku tukar pasu yang lebih besar dan selesa supaya ia boleh hidup dengan subur..haaa..barula nampak kemas dan teratur..





No comments:

Post a Comment