CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 1, 2011

Selamat Hari Lahir Ayah...

Hari ni sangat bersejarah sebab hari ni adalah hari lahir ayah2 ku..arwah ayah saya dan juga ayah mertua saya, kebetulan birthday mereka jatuh pada hari yang sama cuma berlainan tahun je..Sudah 6 tahun saya ketiadaan ayah dan kadang2 rasa rindu sangat dengannya, selalu teringat akan pesan2 dan nasihat2 yang selalu diberikan kepada saya..salah satu nasihat yang selalu dia ingatkan bila masa zaman muda belia dulu, masa tu baru lagi dapat kerja..bila baru dapat pegang duit ni standardla macam2 nak beli dan memang boros sangat..dapat gaji je mesti habis g shopping sampai bila dh tkde duit tu boleh lak mintak arwah ayah pulak tu..so arwah ayah selalu pesan kat saya supaya simpan wang..esok2 kalo susah ada duit saving dan yang penting bila dh kawen sok banyak nk pakai duit..jadi simpanla duit tu..tu yg arwah selalu sgt ingatkan saya..tpi kalo dh namanya duit depan mata ditambah lak dgn darah muda..nasihat2 camtu mmg tk amik pot pun..

Tapi bila dah start ada family sendiri dan ada komitmen dan tanggungjawab pd family barula tersedar yg sebenarnya apa yg dikatakan oleh arwah dulu adalah betul semuanya dan yang bestnya bila dia dh tkde baru la benar2 terasa menyentuh hati dgn nasihat2 dia yg dulu..lebih2 lagi masa arwah meninggalkan kami sekeluarga saya peknen heroin 6 bulan jadinya cabaran dalam kehidupan bekeluarga belum ada lagi masa tu..but now times goes by..bila umur dh semakin meningkat teringat semua nasihat2 yg arwah terutamanya pasal perihal keluarga..bagi arwah duit tersangatla amat bermakna kepada dia dan seboleh2nya dia akan berjimat sehabis boleh sbb yela tanggungjawab dia besar masa tu dgn my mak yg tidak bekerja dan anak2 yg semua bersekolah jadinya hidup kami mmg agak bercatu..itu yang dia selalu pesan supaya simpan wang untuk keperluan masa hadapan dan jgn boros..Saya akan selalu ingat pesan arwah dan alhamdulillah hidup kami sederhana, cukup semuanya dan yang penting kena selalu beringat untuk menyimpan..

Kesian kat my hero n heroin sbb dia tak sempat nk jumpa arwah..tapi saya selalu cerita pasal arwah dgn hero..dulu hero tanya jugak mana datuk kajang (gelaran tuk arwah)..kenapa datuk kajang dh meninggal..dia sakit ape..panjang lebar gak la nk cerita tp bila dia dh faham skrg ni so senangla sikit..saya selalu tunjuk gambar dan bercerita dgn hero masa saya kecik2 dgn arwah dulu..seronok betulla dia cuma tkde rezeki hero nk jumpa arwah datuk kajangnya..

Setiap kali solat saya tidak akan lupa untuk sedekahkan alfatihah untuk arwah semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang dirahmati olehNYA..Insyaallah..

p/s: Alamak apesal cam skema je ayat2 kat atas tu kan..emosional lak malam2 ni yang penting saya rindu sgt dgn arwah ayah saya..ok2..tkmo sedih2..hidup kena diteruskan..layanzz

No comments:

Post a Comment